رشد ۹ درصدی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی آذربایجان غربی نسبت به ماه قبل
رشد ۹ درصدی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی آذربایجان غربی نسبت به ماه قبل
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۴۰۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در استان هستند که با احتساب خانواده‌هایشان، جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در آذربایجان غربی به یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۳۷ نفر می‌رسد.

به گزارش ارومیه نیوز، مقصود مقدمی کیا -مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی- با اشاره به اینکه ۴۰ درصد خانوارها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۶ هزار و ۲۲۶ نفر بیمه شده اصلی هستند که این آمار نسبت به ماه قبل، از ۹ درصد رشد برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۷ درصد از بیمه شدگان اجباری هستند، ادامه داد: ۲۳۱ هزار و ۳۸۲ نفر در حال حاضر بیمه شده اجباری و ۲۴ هزار و ۲۰ نفر نیز بیمه شده اختیاری که ۵.۹ درصد از کل بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

مقدمی کیا افزود: یک هزار و ۵۰۳ نفر در بخش باربران، یک هزار و ۳۵۶ نفر از خادمین ثبت مسجد، ۳۳۷ نفر از زنبورداران، چهار هزار و ۲۲۵ نفر در بخش کارفرمایان صنفی، ۴۲ هزار و ۶۲۹ نفر در بخش رانندگان، ۱۰ هزار و ۶۶۵ نفر در بخش قالی‌بافان، ۳۲ هزار و ۳۳ نفر از کارگران ساختمانی و چهار هزار و ۸۸۷ نفر در گروه‌های توافقی بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به وضعیت مشاغل آزاد نیز گفت: ۴۷ هزار و ۴۷۵ نفر با عنوان مشاغل آزاد بیمه هستند که شامل ۱۱.۷ درصد از جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص شمار افراد تحت پوشش بیمه بیکاری در استان یادآور شد: اکنون پنج هزار و ۷۱۴ نفر تحت پوشش بیمه بیکاری بوده و حقوق دریافت می‌کنند که ۱.۴ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را شامل می‌شود.