اجرای ۱۳۶۳ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در آذربایجان غربی طی سال گذشته
اجرای ۱۳۶۳ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در آذربایجان غربی طی سال گذشته

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۳۶۳ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در استان اجرا شده است.

به گزارش ارومیه نیوز، علیرضا شیخی با بیان این مطلب اظهار داشت: از مقدار شبکه گذاری اجرا شده در سال گذشته، ۲۱۳ کیلومتر مربوط به بخش شهری، یک هزار و ۸۰ کیلومتر مربوط به بخش روستایی و ۶۹ کیلومتر نیز مربوط به بخش صنعتی است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: اهمیت این حجم از شبکه گذاری گاز در آذربایجان غربی، زمانی مهم و ارزشمند محسوب می گردد که بدانیم اکثر روستاها و شهرهای باقی مانده استان در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند و شبکه اجرا شده و خطوط تغذیه در دل رودها، دره ها و کوه های سر به فلک کشیده اجرا شده است.

شیخی با بیان اینکه تعدادی از روستاها به شهر تبدیل شده اند، افزود: با این تغییرات در تقسیمات کشوری، ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی آذربایجان غربی به ۷۸ درصد و در بین خانوار شهری به ۹۹٫۶ درصد رسیده که هدف کارکنان شرکت گاز استان، تبدیل کردن آذربایجان غربی به استان سبز کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی اعلام کرد: بسیاری از روستاها، خصوصاً روستاهای مرزی استان هم اکنون در دست عملیات گازرسانی قرار دارند که این امر نه تنها در امنیت مرزی و رفاه مرزنشینان تاثیرگذار است بلکه از قاچاق سوخت نیز جلوگیری کرده و به اقتصاد کشور کمک می کند.

وی در پایان، خاطر نشان ساخت: در همین راستا، دولت نیز باید توجه ویژه ای برای گازرسانی به مناطق مرزی کشور داشته باشد.