تبدیل سوخت ۳۲۱ واحد صنعتی در منطقه میاندوآب به گاز شهری
تبدیل سوخت ۳۲۱ واحد صنعتی در منطقه میاندوآب به گاز شهری
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب از تبدیل سوخت 321 واحد مصرف کننده عمده سوخت مایع به گاز طبیعی در جنوب استان آذربایجان غربی خبر داد.

سید جواد فیض حسینی -مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب- در مصاحبه با خبرنگار ما با بیان این خبر در ادامه افزود: در راستای اجرای مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر جایگزینی سوخت گاز طبیعی بجای سوخت مایع در بخش‌های مختلف، مصرف کنندگان عمده در هشت شهر جنوب استان آذربایجان غربی، اقدامات لازم انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین طی بازدیدهای مستمر برآورد و کنترل کلیه واحد‌های تولیدی و صنعتی، بیش از ۳۲۱ واحد مصرف کننده عمده، سوخت مصرفی واحد خود را از سوخت مایع به گاز طبیعی تبدیل نموده اند که در این راستا از زمان اجرای این طرح در مصرف بیش از ۵۱ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی گردیده شده است.

وی اظهار داشت: همکاری مستمر واحد مهندسی فرآورده‌های این منطقه با دستگاه‌های متولی نظیر سازمان جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، امور آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی و همچنین ارائه رهنمود‌های لازم توسط رئیس مهندسی فرآورده‌های منطقه و تعامل صاحبان مصرف کنندگان عمده هشت شهر جنوب استان آذربایجان غربی را در تحقق این امر موثر دانست.

فیض حسینی افزود: با توجه به گستردگی پهنای مرزی این منطقه و در راستای پیشگیری از قاچاق سوخت و حفظ ثروت ملی، با برنامه ریزی و بازدید‌های منظم کارشناسان سرویس‌های صنعتی منطقه میاندوآب، از ابتدای سال جاری تا به امروز تعداد ۸ واحد مصرف کننده عمده سوخت مایع واحد مصرفی خود را به گاز طبیعی تبدیل نموده اند و این امر باعث صرفه جویی ۴۶۰ هزار لیتری سوخت مایع در سطح منطقه میاندوآب گردیده است.

لازم به ذکر است منطقه میاندوآب با داشتن هشت ناحیه و ۱۰۳ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و تعداد ۳۸۷ مصرف کننده عمده، مسئولیت تامین و توزیع چهار نوع فرآورده‌ی نفتی را به هشت شهر جنوب استان آذربایجان غربی بر عهده دارد.