۱۵۰ روستای آذربایجان غربی تا پایان سال جاری گازدار می‌شوند
۱۵۰ روستای آذربایجان غربی تا پایان سال جاری گازدار می‌شوند
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای گازرسانی به ۳ شهر و ۱۵۰ روستای استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ارومیه نیوز، علیرضا شیخی با اشاره به برنامه‌ شرکت گاز آذربایجان غربی طی سال جاری در حوزه گازرسانی شهری و روستایی، افزود: امسال ۱۵۰ روستا و ۳ شهر شامل ۲۰ هزار خانوار روستایی و  ۲۵ هزار خانوار شهری از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: با گازدار شدن این روستاها و شهرها در مجموع ۲۰ هزار فقره انشعاب واگذار و ۴۵ هزار اشتراک جدید در آذربایجان غربی پذیرش خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه برای اتصال روستاها و شهرهای ذکر شده به شبکه گاز، ۲۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۳۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام می گیرد، تصریح کرد: برای این میزان پروژه گازرسانی، در بخش شهری ۱۰۸ میلیارد تومان، در حوزه روستایی ۵۶۰ میلیارد تومان و در بخش صنعتی نیز ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شیخی درباره وضعیت گازرسانی‌های سال گذشته نیز گفت: سال قبل ۱۱۶ روستا و ۸ هزار و ۱۳۹ خانوار در آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند شدند و گازرسانی به ۲۰۵ روستا نیز کلید خورد.

وی همچنین به ضریب نفوذ گاز در آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: این ضریب در بخش شهری ۹۹.۷ درصد و در بخش روستایی نیز ۷۲ درصد است.