صدور کیفرخواست برای ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه
صدور کیفرخواست برای ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست برای ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد مالی شهرداری کلان شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ارومیه نیوز، ناصر عتباتی -رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی- با اعلام خبر فوق در ادامه اظهار داشت: پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه که در آن تعداد ۱۰۱ نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفتند، پس از ساعت ها کار کارشناسی، اطلاعاتی، قضایی و با زحمات شبانه روزی مجموعه مسئولان قضایی آذربایجان غربی از جمله بازپرس ویژه و تحت نظارت دادستان محترم مرکز استان، منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی و متعاقب آن صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمان گردید.

وی افزود: اتهامات اصلی متهمان پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال هست که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست گردید.

رئیس شورای قضایی آذربایجان غربی ادامه داد: از میان ۸۴ نفر مذکور، تعداد ۳۵ نفر از کارکنان شهرداری ارومیه بوده و تعداد ۲۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره های سوم، چهارم، پنجم و ششم و تعداد ۲۶ نفر از متهمان نیز از اشخاص خارج از شهرداری اعم از پیمانکاران و … می باشند.

عتباتی ادامه داد: وفق مقررات با صدور کیفرخواست، متهمان پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه که قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست آنها بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری صادر شده است و از سمت خود تعلیق خواهند شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی در خصوص حقوق بیت المال و مردم با هیچ کس یا مقامی تعارف و مماشات ندارد و هیچ گونه تضییع بیت المال و حقوق مردم را بر نتابیده و قاطعانه با آن برخورد می کند.