وزارت امور خارجه مخالف تشکیل باشگاه کشورهای تحریمی آمریکا است
وزارت امور خارجه مخالف تشکیل باشگاه کشورهای تحریمی آمریکا است
نماینده ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تشکیل باشگاه کشورهای تحریمی، هدفگذاری برای تحقق مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا است که وزارت امور خارجه مخالف تشکیل آن است.

وحید جلال زاده در گفتگو با خبرنگار ارومیه نیوز در خصوص اهمیت مقابله با یکجانبه گرایی ایالات متحده آمریکا از سوی کشورمان، گفت: ظلم بزرگ یکجانبه ای از سوی غربی ها خصوصاً آمریکایی ها در عرصه فناوری های نوین مانند انرژی هسته ای علیه ملت کشورمان روا داشته شد از این رو مذاکرات حول محور هسته ای شکل گرفت تا این امر برچیده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای دارای چارچوب مشخصی است، اظهار کرد: در واقع خط و مشی سیاست خارجی کشورمان صرفاً مرتبط با برجام نیست و این امر در حوزه های دیگری مانند مقابله با یکجانبه گرایی که منافع ملیت ایران را تامین می کند، ادامه خواهد داشت.

جلال زاده با بیان اینکه تشکیل باشگاه کشورهای تحریمی هدفگذاری برای تحقق مقابله با یکجانبه گرایی است، ادامه داد: البته وزارت امور خارجه موافق این امر نیست زیرا نمی خواهند کلونی در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا با پرچمداری کشورمان شکل بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع سیاست خارجی دولت کنونی، غرب گرا است و متاسفانه بر این اساس حوزه های نفوذمان در آسیای میانه، آمریکای لاتین و آفریقا را از دست داده ایم یا کمرنگ شده است./

انتهای خبر